Zakaz palenia | Typografia, edytorstwo i design - Koło Naukowe Edytorów UŁ

Niektórzy mówią, że kampanie przeciwko paleniu poszły już o krok za daleko. Nie chcę zabierać głosu w tej kwestii, nie chcę też wywoływać tu dyskusji na temat wprowadzenia ustawy, o której wszyscy wiedzą, choć i tak nikt jej nie respektuje (co w naszym kraju nie jest niczym niezwykłym). Powiem tylko, że bez względu na to, jak drastyczna jest reklama, o ile przemawia do skorumpowanego dymem umysłu – jest skuteczna i jej istnienie uważam za zasadne.

Polskie kampanie przeciwko paleniu nie są przesadnie kreatywne (tak, to był eufemizm). Szczerze? Nie są nawet widoczne. Nie wiem jak to wygląda w innych krajach. Ostatnim razem, kiedy byłam za granicą, byłam zdecydowanie za młoda, żeby zwracać na to uwagę. Kiedy jednak oglądam sobie plakaty, które przedstawię poniżej, stwierdzam, że takie kampanie w Stanach, Wielkiej Brytanii, a nawet Francji (ten zszokował mnie najbardziej chyba) mają się całkiem dobrze. Pozazdrościć.

Nie palę i trudno mi się w jakikolwiek sposób zidentyfikować z palaczami. Nie wiem, czy rzucanie palenia rzeczywiście jest takie trudne, jak mówią. Mogę tylko mieć nadzieję, że takie grafiki jak poniżej mogą spowodować u kogoś chęć zrezygnowania z tego obrzydliwego nałogu.

Zaznaczam przy okazji, że nie urządzam sobie tu prywaty i nie zamierzam przeprowadzać jakiejś wielkiej kampanii społecznej. Te plakaty są według mnie genialne także pod względem projektowym, a to, że przy okazji zniechęcają (oby!) do palenia jest ich dodatkowym atutem.

01

02

03

04

05

06

07

08

09

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

Tekst: Justyna Niedbała
Plakaty znalezione w internecie.

Skomentuj

  • Spotkania

    Semestr zimowy 2015/2016

    Poniedziałki, 17.30–19.00
    (tydzień B)
    sala -01 (poziom -1), Wydział Filologiczny UŁ
    ul. Pomorska 171/173

    Najbliższe spotkanie wyjątkowo:
    w terenie – "Pozytyvka" o 18:30 w czwartek 17 grudnia

    Dowiedz się więcej o spotkaniach!

  • Polub nas!