Gdyby firmy były szczere... | Typografia, edytorstwo i design - Koło Naukowe Edytorów UŁ

Zazwyczaj, gdy widzimy logo znanej nam firmy czy usługi, mamy już wyrobione jakieś zdanie na jego temat. Mamy z nim jakieś skojarzenia. Mogą być dobre lub złe, mogą dotyczyć konkretnych usług oferowanych przez daną firmę albo odzwierciedlać nasze własne wyobrażenia.

Pewien grafik ze Szwecji, Viktor Hertz, postanowił dać wyraz opiniom jakie można na temat niektórych firm usłyszeć w różnych kręgach. Zrobił to w sposób nietuzinkowy: wykorzystał logo znanych marek i przekształcił je tak, by odzwierciedlały to, czym dane marki naprawdę są lub co oferują. Cały projekt nazwał „Honest Logos” („Szczere logo”).

Na swoim koncie w serwisie Flickr napisał: – Jest to pomysł na serię szczerych logotypów, odsłaniających prawdziwą zawartość firmy, to, jak naprawdę powinny się nazywać. Niektóre chwyty są tanie, niektóre mogą być zabawne, a jeszcze inne nawet genialne. Sam nie wiem.

Gdy zobaczyłam je po raz pierwszy, nie mogłam powstrzymać śmiechu. Teraz niektóre wydają mi się w pewnym sensie smutne (np. przerobione logo YouTube czy Porsche) ;). Sami oceńcie…

YouTube
You Tube / Cat Videos

Facebook
Procrastination

Camel
Cancer

Absolut Vodka
Absolut Vomit

Carlsberg
Calories

McDonald’s
McDiabetes

MTV
Moronic Television

Nintendo
Nothing to do

Budweiser
Bellyexpander

Porsche
Penis extender

Marlboro
Moneywaster

IMDB
Nerd info

Microsoft
Will work for a While

Apple
Appearance Costs

Coca Cola
Commercialism

MySpace
MYSPACE

NOKIA
NOKIA

Igrzyska Olimpijski
OLYMPIC-RINGS

Walt Disney Pictures
WALT-DISNEY

Harley Davidson
HARLEY-DAVIDSON

Playboy
PLAYBOY

Starbucks
STARBUCKS

Wcale nie dziwi mnie, że album zawierający „szczere logotypy” ma już prawie 200 tysięcy odsłon. Zachęcam do obejrzenia wszystkich projektów.

JN

One Comment to “Gdyby firmy były szczere…”

Skomentuj

  • Spotkania

    Semestr zimowy 2015/2016

    Poniedziałki, 17.30–19.00
    (tydzień B)
    sala -01 (poziom -1), Wydział Filologiczny UŁ
    ul. Pomorska 171/173

    Najbliższe spotkanie wyjątkowo:
    w terenie – "Pozytyvka" o 18:30 w czwartek 17 grudnia

    Dowiedz się więcej o spotkaniach!

  • Typografia

    Czcionki oraz ich układ sprawia, że czytanie książek dostarcza nam samej przyjemności. Dobra typografia pozwala na takie rozłożenie tekstu, że wzrok sam się przesuwa po linijkach.

    Typografia to sztuka użytecznej grafiki, która jest ściśle związana z edytorstwem. O ile edytor odpowiada za układ treści, o tyle typografia sprawia, że treść nabiera wyglądu.

  • Polub nas!