Zazwyczaj, gdy widzimy logo znanej nam firmy czy usługi, mamy już wyrobione jakieś zdanie na jego temat. Mamy z nim jakieś skojarzenia. Mogą być dobre lub złe, mogą dotyczyć konkretnych usług oferowanych przez daną firmę albo odzwierciedlać nasze własne wyobrażenia.
Pewien grafik ze Szwecji, Viktor Hertz, postanowił dać wyraz opiniom jakie można na temat niektórych firm usłyszeć w różnych kręgach. Zrobił to w sposób nietuzinkowy: wykorzystał logo znanych marek i przekształcił je tak, by odzwierciedlały to, czym dane marki naprawdę są lub co oferują. Cały projekt nazwał „Honest Logos” („Szczere logo”).
Na swoim koncie w serwisie Flickr napisał: – Jest to pomysł na serię szczerych logotypów, odsłaniających prawdziwą zawartość firmy, to, jak naprawdę powinny się nazywać. Niektóre chwyty są tanie, niektóre mogą być zabawne, a jeszcze inne nawet genialne. Sam nie wiem.
Gdy zobaczyłam je po raz pierwszy, nie mogłam powstrzymać śmiechu. Teraz niektóre wydają mi się w pewnym sensie smutne (np. przerobione logo YouTube czy Porsche) ;). Sami oceńcie…
Wcale nie dziwi mnie, że album zawierający „szczere logotypy” ma już prawie 200 tysięcy odsłon. Zachęcam do obejrzenia wszystkich projektów.
JN
A gdyby tak zespoły miały własne ikony? | Typografia, edytorstwo i design - Koło Naukowe Edytorów UŁ says:
[…] na znane marki. Jeden z nich dotyczył projektu pewnego designera, który postanowił ukazać prawdę o danych firmach, drugi zaś pokazywał logo-parodie. Tym razem natrafiliśmy na zupełnie inną […]